FOLLOWER

Tuesday, September 20, 2011

iT's ALL ABoUt FrIeND




Salam suma.....morning...arap suma dah mandi:-)

Kali nie aku nak bercerita pasal kawan lak..Korang tawu x apa itu KAWAN? ? ?

Bukan senang nak cari kawan yang baik...
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik...


Kawan yang baik tidak pernah mengumpat dibelakang kawan baik nya..
Kawan yang baik tidak adalah orang yg selalu menasihati kawan baiknya untuk membuat kebaikan....
Kawan yang baik menjadi tempat kita meluahkan persaan yang x dapat diluahkan kepada kawan biasa... 





Seriusly, bukan main-main, minggu lepas dan minggu ni cukuplah aku  stress-stress sebab kawan. Letih. Penat. Ingat, jangan lari dari masalah, tapi cuba belajar untuk menyelesaikannya. Pengalaman akan mematangkan kita. Pengalaman itu yang paling berharga. Its okay, kalau lambat nak selesaikan masalah tu, janji korang tak lari. Sebab sejauh mana korang lari, sejauh itu jugalah korang akan ditinggalkan oleh rakan-rakan. Sejauh itu jugalah korang takkan tahu erti nak selesaikan masalah. Betul cakap semua orang, selepas ibu bapa, rakan-rakan adalah seterusnya yang rapat dengan kita. Jujurnya, memang banyak masa dihabiskan dengan rakan-rakan. Aku bersyukur sebab aku percaya yang aku punya kawan sejati. Dan aku anggap mereka begitu juga. 





It may be easy to be friends with everyone, but it is hard to find friends who are really true to friendship and would stand by, during the hardships of life. Not everyone is blessed with true friends and if you have even one, consider yourself lucky.....




However, every friend is not the same type. We have different equations with different friends in accordance with the temperament of individuals. Some friends are patient and helpful while some friends are cheerful and caring.



Kalau ada yang cakap sekarang ni dah tak de kawan sejati, aku rasa korang perlukan latihan intensif mendalami erti kawan, sahabat dengan lebih gigih. Belajar melihat sekeliling dengan hati. Celik mata tak semestinya celik hati! :)




sekian salam....







2 comments: